دانستی های اشعه یووی

اشعه ماوراء بنفش چیست؟

نور خورشید از اشعه های مختلفی تشکیل شده است. این اشعه ها که از خورشید تولید می شوند به سه دسته تقسیم می شوند: اشعه ماوراء بنفش A، اشعه ماوراء بنفش B و اشعه ماوراء بنفش C.
میزان تابش این اشعه ها در طول روز متغیر است و شدت تابش آنها بین ساعات 10 صبح الی 3 بعدازظهر به حداکثر خود می رسد. در این ساعات اگر بدون وجود محافظ زیر نور آفتاب قرار بگیریم، پوست ما آسیب بسیاری خواهد دید. به نظر میاید ما تابش آنها را در روزهای آفتابی بیشتر حس می کنیم در حالی که در روزهای ابری هم آنها براحتی می توانند از ابرها عبور کنند و به سطح زمین برسند. در ضمن باید بدانیم میزان تابش اشعه های ماوراء بنفش ربطی به درجه هوا ندارد، به این صورت که ممکن است در سردترین روزهای سال میزان قدرت آنها بیشتر از روزهای گرم تابستان باشد.
آنها به قدری قدرتمند هستند که بعضی اوقات لباس و یا حتی شیشه، جلوی نفوذشان را نمی گیرد و می توانند به ما آسیب های جدی وارد کنند. وقتی میزان تابش این اشعه ها طولانی و زیاد باشد، پوست ما شدیدا در خطر خواهد بود. باید توجه داشته باشیم که از سنین کودکی و نوجوانی در خطر ابتلاء به بیماری های پوستی هستیم و لازم است که از پوست خود مراقبت کنیم تا این احتمالات را به حداقل برسانیم.

انواع اشعه های ماوراء بنفش:

اشعه UVA : این اشعه که نام دیگر آن اشعه پیر کننده پوست است، علاوه بر پیری زودرس پوست می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری از قبیل ایجاد لکه‌های پوست و چین و چروک هم بشوند، این اشعه قدرت نفوذ بالایی دارد و به لایه های زیرین پوست نفوذ می کند. لذا پوست قابلیت انعطاف و لطافت خود را از دست می دهد و لایه های زیرین دچار آسیب های عمیق می شوند و این خود به مرور زمان باعث ایجاد سرطان پوست خواهد شد.
اشعه UVB: این اشعه به اشعه آفتاب سوختگی معروف است. برخلاف اشعه UVA، قدرت اشعه UVB، در طول سال متغیر است و در ضمن علاوه بر آفتاب سوختگی، باعث سرطان پوست نیز می تواند بشود. بنابراین باید آن را جدی بگیریم و از پوست خود در مقابل آن محافظت کنیم.

اشعه UVC: این اشعه قوی ترین و مرگبارترین اشعه ای است که از خورشید تولید می شود اما خوشبختانه لایه ازون جلوی رسیدن آن را به سطح زمین می گیرد و لازم نیست نگران آن باشیم.

چگونه از پوست خود در مقابل اشعه های فرابنفش محافظت کنیم؟

داشتن پوشش کافی و محافظ های فیزیکی مثل کلاه های لبه دار و عینک های آفتابی و لباس های مناسب از مهم ترین عواملی است که می تواند آسیب دیدگی پوست ما را در مقابل اشعه های ماوراء بنفش نور خورشید به حداقل برساند. در این میان استفاده از ضد آفتاب می تواند پوست ما را در مقابل اشعه ماوراء بنفش B محافظت کند.
توجه کنید که بهتر است از ضدآفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید و هر یک یا دو ساعت یکبار حتما ضد آفتاب خود را تجدید کنید مخصوصا زمانی که پوست خود را می شویید و یا عرق می کنید و همین طور بعد از شنا کردن لازم است مجددا از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ضدآفتاب تا ابد روی پوست شما باقی نمی ماند! بنابراین باید در طول روز آنرا تجدید کنید و به مقدار کافی از کرم به پوست خود بمالید تا نتیجه مطلوب به دست بیاورید.

شرکت ایرانمهر

شرکت ایران مهر یکی از شرکت هایی است که در صنعت واردات لامپ یووی فعالیت دارند ولی تفاوت آنها این است که در ایران جزو بهترین ها هستند و تضمینی به شما بهترین لامپ یووی را ارائه می دهند.

ماشین سازی ایرانمهر

از گالری تصاویر ماشین سازی ایرانمهر دیدن فرمایید.

لامپ یوی،،یووی لامپ،لامپ uv،نور uv،لامپ فلورسنت ماوراء بنفش،لامپ ماورای بنفش،رفکتور لامپ یووی (UV)،ترانس یووی،وارنیش یووی،لامپ یووی و میکروب زدایی،عینک یووی،آفتاب سوختگی،ابزار درمان،اشعه uv،اشعه خورشید،انجمن پزشکی آمریکا،جلوه های نورانی،ملزومات یووی،چاپ یووی،لامپ یووی خشک کن،رفکتور لامپ یو وی،لامپ میکروب زدایی،

همچنین بخوانید : پایش شدت پرتودهی لامپ فرابنفش بدون رادیومتر ، ارزیابی میدان های الکتریکی و مغناطیسی لامپ های کم مصرف از نوع فلورسنت فشرده از دیدگاه حفاظت پرتوی ، پایش شدت پرتودهی لامپ فرابنفش بدون رادیومتر ، تاثیر اشعه UV بر چشم و نحوه محافظت از آن ، انواع لامپ های یووی ، لامپ یو وی و کاربردهای آن ، روشهای آسان برای محافظت از چشمها

فهرست مطالب