فواید شگفت انگیز نور خورشید

فواید شگفت انگیز نور خورشید

فواید شگفت انگیز نور خورشید

در مقاله های پیشین به آسیب هایی که نور خورشید میتواند به چشم وپوست مابرساند را خواندیم ودلایل و آسیب هایی که میتواند به ما برساند رامتوجه شدیم.
اکنون در این مقاله می خواهیم به فواید نور خورشید برای سلامتی بپردازیم.

جهت مطالعه ی مقاله های دیگر روی لینک ها کلیک کنید:

چکیده:

آیا درمورد مزایای که نور خورشید میتواند برای ما داشته باشید را اطلاع داری؟آیا میدانیدپزشکان معتقد هستند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به میزان متعادل، ​​می‌تواند انواع متفاوتی از مشکلات سلامتی، به ویژه مشکلات پوست را درمان کند.
از سوی دیگر بسیاری از پزشکان درباره اثرات مضر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید روی پوست هشدار می‌دهند.
به عبارت دیگر، اگر شما بدانید که چگونه مقدار متوسطی از ​​نور خورشید را به‌دست آورید،
به طور شگفت‌انگیزی به بهبود سلامت، پوست، مو و خلق و خوی‌تان کمک می‌کنید.

مطالبی که در این مقاله میخوانید :

  • چکیده

  • فواید بسیار نور خورشید بر سلامتی را بدانید

فواید بسیار نور خورشید بر سلامتی را بدانید

۱. نور خورشید به بدن‌تان ویتامین D می‌رساند
قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور متعادل ​​می‌تواند ویتامین D را افزایش دهد. به همین دلیل این ویتامین به عنوان ” ویتامین نور خورشید ” محسوب می‌شود. در واقع، نور خورشید با تحریک جذب کلسیم سلامت استخوان‌ها را به خصوص در افراد سالخورده بهبود می‌بخشد.

2.کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع :

ثابت شده است که نور خورشید سیستم ایمنی شما و ویتامین های D و سلول های T را تحریک می کند که منجر به افزایش ایمنی بدن می شوند. محققین می گویند:\” ما بر انرژی خورشیدی تکیه می کنیم تا بدن مان را قادر سازیم تا عفونت ها و بیماری ها را دفع کنند.\”

3.کاهش میزان کورتیزول:

نتایج پژوهشی که در سال 2008 توسط محققان مدرسه پزشکی هاروارد انجام شد نشان می دهد که قرار گرفتن کم در معرض نور خورشید باعث افزایش خطر فشار خون بالا می شود
کورتیزول به نام هورمون استرس نیز شناخته می شود. این هورمون عاملی برای افزایش اشتها است و به عقیده محققان بالا بودن آن باعث افزایش وزن نیز می شود.
نتایج پژوهشی در دانشگاه کلورادو نشان داده، قرار گرفتن در معرض نور خورشید میزان کورتیزول را کاهش می دهد.

4کاهش خطر ابتلا به ام اس

نتایج بررسی های انجام شده در استرلیا نشان می دهد کاهش تماس با نور مستقیم خورشید در افرادی که در ارتفاعات زندگی می کنند ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به ام اس شود.
بنابراین متخصصان به تمام افراد توصیه می کنند که به  طور مرتب در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

5درمان لک و پیس

لک و پیس با نام علمی ویتیلیگو یک مشکل پوستی خودایمنی است و برای درمان آن از اشعه ماورای بنفش A و داروها و روش های طبیعی استفاده می شود. ویژگی این بیماری، بروز لکه های سفید روی پوست است. در این بیماری سلول های تولیدکننده رنگدانه از کار افتاده و باعث بی رنگ شدن نواحی از پوست می شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به کند شدن روند انتشار این بیماری کمک می کند

جهت مطالعه ی بیشتر روی لینک کلیک کنید

6نور خورشید افسردگی را از بین می‌برد

آیا می‌دانید یکی از شگفت‌انگیزترین اثرات نور خورشید این است که به شما کمک می‌کند از شر افسردگی خلاص شوید؟ به لحاظ علمی، ثابت شده‌است که SAD (اختلال عاطفی فصلی) می‌تواند به علت عدم دریافت نور خورشید به میزان کافی باشد. این سندرم از پاییز تا زمستان اتفاق می‌افتد.
مطابق با مطالعه‌ی که در سال ۲۰۰۱ در ایتالیا انجام شد، نور خورشید از ۵ صبح تا ۹ بعد از ظهر و نور خورشید در هنگام غروب آفتاب از ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر می‌تواند باعث کاهش اختلال افسردگی دو قطبی شود.
در واقع، چنان‌چه در بالا نیز ذکر شد، دریافت نور خورشید به میزان متوسط ​​در این دوره‌های زمانی، برای شما خطری ندارد و برای سلامتی پوست‌تان مناسب است.

7کاهش ریسک سرطان:

پزشکان از نقطه نظر علمی توضیح می دهند که \”بودن زیر خورشید در بهار ممکن است برای مردان بهتر باشد\” آنها از نقطه نظر علمی توضیح می دهند که ویتامین D خطر بسیاری از اشکال سرطان را کاهش داده و میزان بقا را زمانی که سرطان به یک مرحله قابل شناسایی می رسد، افزایش می دهد.

8کاهش وزن:

کمبود نور خورشید می تواند منجر به افسردگی شود که می تواند بر اشتها شما نیز تاثیر بگذارد.
گرسنگی را بخشی از مغز شما به نام هیپوتالاموس کنترل می کند (با سروتونین کار می کند و به تسکین گرسنگی کمک می کند).
عدم دریافت نور خورشید باعث کاهش سطح سروتونین می شود، که می تواند منجر به عدم احساس سیر بودن شود.
بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما در کنترل اشتها کمک خواهد کرد.

9سلامت چشم‌ها

دریافت مقدار متناسب نور خورشید در طول زندگی، به‌ویژه در سال‌های نوجوانی و آغاز جوانی، می‌تواند بر کاهش احتمال بروز نزدیک‌بینی مؤثر باشد.

اما فراموش نکنید نور بیش از اندازه، می‌تواند به سلامت چشم آسیب برساند و باعث تاری دید و آب مروارید شود.

فهرست مطالب