لامپ یووی استفاده شده در لاک خشک کن

لامپ یووی استفاده شده در لاک خشک کن

لامپ یووی موجود در دستگاههای یووی که امواج ماوراء بنفش(Ultraviolet)تولید میکند و در اکثر سالنهای مراقبت و زیبایی ناخن برای خشک کردن انواع ژل های ویژه این کار استفاده می گردد.بطور کلی ژل های ویژه ناخن که توسط کمپانی های مختلف تولید می گردد حاوی مولکول های خاصی به نام Photoinitiator و حساس به نور است که در اثر انرژی حاصل از امواج ماوراء بنفش فعال شده و بهم می چسبند و در نتیجه ژل تبدیل به ماده ای سخت میگردد.این فرایند خشک شدن ژل یا پولیمریزاسیون نام دارد.

خوشبختانه اشعه یووی تولید شده در دستگاههای ناخن از نوع اول میباشد که برای پوست خطرناک نیست.هر چند استفاده در صورت استفاده مداوم از این وسیله استفاده از کرم ضد آفتاب در پوست دست و اطراف ناخن ها و همچنین استفاده از دستکشهای ضد یووی توصیه میگردد.

برای مشاوره و خرید انواع لامپ یووی در اصفهان کلیک نمایید .

در حال حاضر سه نوع دستگاه یو وی بر اساس نحوه عملکرد آنها وجود دارند که در مطلب زیر تک تک توضیح داده خواهد شد:

  • دستگاه لامپ یووی یا CCFL:

این نوع دستگاه مجهز به یک یا چند لامپ فلورسنتی می باشد که در داخل آنها تعبیه شده بود وبا روشن شدن لامپ یووی  از آنها ساطع می شود.این دستگاهها جزو اولین نوع دستگاههایی هستند مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم کارایی خود را حفظ نموده و در بسیاری نقاط هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند. لامپ های یووی موجود در دستگاه میتواند به شکل حلزونی یا به هر شکل دیگری باشد که در داخل دستگاه قابل رویت است. متاسفانه این لامپ ها دارای طول عمر مشخصی هستند (تقریبا 100 ساعت) و بعد از مدتی باید تعویض گردند.

  • دستگاه یو وی LED :

این دستگاه ها که جدیدتر می باشند دارای چندین LED در دیواره ها هستند که نسبت به دستگاههای قبلی کم حجم تر بوده و میزان مصرف انرژی پایین تری دارند با توجه به اینکه دستگاه یو وی LED طول موجهای با پراکندگی کمتر و دقیق تر تولید میکند و دقیقا روی طول موجی تمرکز میکند که ژل در آن سخت می گردد.در نتیجه مدت زمان خشک شدن ژل ناخن در آنها کمتر است(حدودا سی ثانیه). با توجه به اینکه زمان کمتری پوست در معرض اشعه یووی  قرار میگیرد این دستگاهها برای سلامتی پوست بهتر هستند. ضمنا طول عمر بسیاربالاتری دارند و نیاز به تعویض لامپ نیست(تقریبا 50 هزار ساعت).

  • دستگاههای UV ترکیبی:

همانگونه که از نامشان پیداست هم از تکنولوژی لامپ فلورسنتی و هم LED در آنها استفاده شده که برای کار با مواد ژلی ایده آل ترین هستند.از معایب آنها می توان به مصرف انرژی بالا و قیمت بیشتر آنها اشاره نمود.

نکته:

با اینکه هر دو نوع دستگاه لامپی و ال ای دی اشعه UV تولید میکنند اما رنج طول موج آنها کمی متفاوت است.در نتیجه موقع خرید ژل بایستی به نوشته روی آن دقت کنید که کدام دستگاه برای آن مناسبتر است.

اندازه و ظرفیت دستگاه uv

موقع خرید دستگاه بایستی به اندازه آن دقت نمود.بهتر است حداقل یک دست کامل داخل دستگاه جای بگیرد.برخی دستگاههای کوچک وجود دارند که تنها ظرفیت چهار انگشت را دارند و برای خشک کردن ناخن انگشت شست باید وقت جداگانه ای صرف کنید!دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که قابلیت قرار دادن هر دو دست بطور همزمان در آنها وجود دارد که در صورتی که زمان خیلی برایتان اهمیت دارد میتوانید از آنها استفاده کنید.

نکته دیگر اینکه نوع دستگاه در کیفیت کاشت و دوام ژل روی ناخن و نتیجه کار تآثیری ندارد و صرفا روش کار و زمان آنها کمی متفاوت است.همچنین ولتاژ دستگاه که بر روی آن درج شده ارتباطی به کیفیت خشک شدن ژل ندارد و صرفا مصرف برق را نشان میدهد.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


ماشین سازی ایرانمهر

از گالری تصاویر ماشین سازی ایرانمهر دیدن فرمایید.

لامپ یوی،لامپ یووی،یووی لامپ،لامپ uv،نور uv،لامپ فلورسنت ماوراء بنفش،لامپ ماورای بنفش،رفکتور لامپ یووی (UV)،ترانس یووی،وارنیش یووی،لامپ یووی و میکروب زدایی،عینک یووی،آفتاب سوختگی،ابزار درمان،اشعه uv،اشعه خورشید،انجمن پزشکی آمریکا،جلوه های نورانی،ملزومات یووی،چاپ یووی،لامپ یووی خشک کن،رفکتور لامپ یو وی،لامپ میکروب زدایی،

فهرست مطالب