دستگاه-عینک-uv

لامپ یووی( عینک uv)

لامپ یووی فروش لامپ یووی در اصفهان  یا ماوراء بنفش قدرت های مختلفی دارد و به سه دسته UVA ، UVB و UVC تقسیم می شوند. فقط اشعه UVA و UVB به سطح زمین می رسند و اشعه UVC به طور کامل جذب لایه اوزون شده و به سطح زمین نمی رسد. طول موج چراغ قوه های یووی 365 و 395 تا 400 نانومتر است و جزء دسته UVA و کم خطرترین نوع اشعه ماوراء بنفش به حساب می آیند. اما با آن که خطری بسیار کمی دارد همیشه بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید و حفاظت از اعضای حساسی مثل چشم ضروری است.عینک یو وی از چشمان ما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. همانطور که می دانید این اشعه یک منبع نور خارق العاده برای طیف گسترده ای از کارها بوده و کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارد.

بیشتر بخوانید : لامپ یووی  و میکروب زدایی

عینک های یووی در بازار مدل ها و رنگ های مختلفی دارند. جنس عینک های محافظ یو وی برای محیط کار باید از جنس طلق یا پلی کربنات باشد و تا جایی که برای شما ممکن است عینک شیشه ای برای کار خود تهیه نکنید. زیرا هم وزن این عینک ها بالا بوده و احتمال شکستن آن ها به هنگام کار بالا است. عینک های پلاستیکی معمولا از پلی کربنات ساخته می شوند و بسیار سبک تر هستند. همیشه سعی کنید اگر وسیله ای را مخصوصا برای چشمان یا دیگر اعضای بدن خود تهیه می کنید از نوع اصلی باشد زیرا در طولانی مدت دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهید شد.بهترین عینک های محافظ یووی ، به UV 400 شناخته می شوند و این به معنای آن است که این لنزها اشعه ماوراء بنفش تا طول موج 400 نانومتر را مسدود می کند و نمی گذارد به چشمان شما آسیبی وارد شود. پزشکان یا مراکز چشم پزشکی دارای ابزارهای بسیار دقیقی برای تشخیص عینک های یووی اصل از غیر اصل هستند. اسم این ابزارها لنزومتر ( طیف سنج ) نام دارد و در کمتر از چند ثانیه می توان عینک ها را برابر اشعه ماوراء بنفش تست کرد.

تشخیص عینک یووی اصل و غیر اصل

لامپ یووی بر روی یک کاغذ توسط ماژیک فسفری خطی بکشید و با تابش چراغ قوه یووی و چشم مستقیم ، درخشش و بازتاب بالای ماژیک را خواهید دید. در مرحله بعد مجددا این کار را با عینک انجام دهید. محافظت عینک در برابر اشعه ماوراء بنفش منجر به كاهش معنی دار فلورسانس می شود و شدت بازتاب نور یو وی کم می شود پس عینک شما توانایی محافظت از چشمان شما در برابر اشعه یووی را دارد.

برای مشاوره و خرید انواع لامپ uv در اصفهان کلیک نمایید .

لامپ یووی خیلی از افراد در این تصورند که عینک یو وی باید حتما مثل عینک های آفتابی تیره باشد.اما این تصور اشتباه است. رنگ ها مقدار نوری که از لنز های عبور کرده و به چشم شما می رسد را کنترل می کنند و خاصیت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ندارند. زمانی یک عینک ، یووی به حساب می آید که از پوشش های UV بر روی آن ها استفاده شده باشد.برای درک بهتر باید گفت مثلا رنگ زرد باعث بهتر و درخشان تر دیده شدن بعضی از لکه هایی که بر روی آن ها اشعه یو وی تابیده شده است می شود. و یا برای مثال بعضی از افراد تصور دارند که عینک های UV رنگ سفید به هیچ وجه نمی توانند جلوی اشعه یووی را بگیرند اما این تصور کاملا اشتباه است.

 

 

برچسب ها : لامپ یووی ، فروش لامپ یووی ، لامپ یووی در اصفهان

فهرست مطالب