لامپ یووی و موارد استفاده آن

لامپ uv

لامپ یووی یا همان اشعه ماوراء بنفش(اشعه ای که در نور خورشید وجود دارد) به عنوان یک وسیله ضد عفونی کننده در دستگاه تصفیه آب به شمار می رود که علاوه بر ضد عفونی کردن آب و از بین بردن باکتری ها و میکروب ها .هیچ نوع تغییری در رنگ . طعم وبوی آب به وجود نمی آورد و دیگر نیازی به استفاده از موادشیمیایی مانند کلر برای ضد عفونی کردن آب نیست .

این نوع لامپ ها در قدرت ها و طول موج های مختلفی ساخته می شوند که بسته به نیاز در صنعت از انها استفاده می شوند و در دستگاه تصفیه آب به دلیل مصرف کم آب و دبی کم(مقدار جریان کم آب در ثانیه) در دو نوع 5 و 11 وات با طول موج 254 نانو متر ساخته می شوند .

لامپ یووی

دردستگاه تصفیه آب این لامپ ها باید در یک محفظه استیل قرار بگیرند تا علاوه بر حفاظت از لامپ در برابر ضربه و شکستگی از انعکاس نور لامپ به محیط اطراف جلوگیری شود تا خطری برای مصرف کننده نداشته باشد .

لامپ یووی استاندارد (لامپی که توسط شرکت های معتبر ساخته شده باشد) به دلیل اینکه برای دستگاه تصفیه آب طراحی شده اند دارای قدرت کم بوده و فقط میتواند انواع میکروب – باکتری – قارچ و انگل را از بین ببرد و در ساختارمولکولی آب هیچ تغییری ایجاد نمی کند و در طی 40 سالی که از استفاده از این لامپ در نقاط مختلف دنیا می گذرد هیچ بیماری و یا عارضه ای که به دلیل استفاده از لامپ یووی باشد دیده نشده است.

لذا استفاده از لامپ یووی استاندارد دستگاه های تصفیه آب خطری برای بدن ندارد

تذکر مهم :

لامپ یووی قادر است فقط انواع میکروب – آلودگی میکروبی و انگلی و انواع ویروس ازقبیل :وبا – حصبه – آنفولانزا را ازبین ببرد و آلودگی های دیگر موجود درآب مانند آلودگی نفتی – انواع مواد سمی – مواد شیمیایی – نیترات -آرسنیک -آلودگی آب بر اثر کودهای کشاورزی و آرسنیک را از بین نبرده و فقط با ازسیستماسمز معکوس استفاده کرد

 

فهرست مطالب