معرفی انواع لامپ uv

انواع لامپ یووی

انواع لامپ یووی  در سه تنوع  ( uva ، uvb ، uvc ) اشعه یو وی خورشید را برای ما بازسازی می کنند. از مهمترین این لامپ ها، لامپ یو وی سی را می توان نام برد. در این مقاله انواع لامپ یووی و تاثیرات و خطرات این اشعه ها را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

همه اشعه ها شکلی از انرژی بوده واغلب برای چشم انسان غیرقابل مشاهده هستند. اشعه یو وی به کاربرده شده در انواع لامپ uv تنها بخشی از طیف الکترومغناطیسی است که ما میشناسیم. اشعه رادیویی که صدا را از یک برج رادیویی به استودیو شما می آورد و یا  اشعه ای که بین موبایل های ما رد و بدل می شود همگی بخشی از این طیف الکترومغناطیس است

 اشعه ماکروویوها درست مثل همان ماکروویوهای داخل خانه آن را ساطع می کنند. نور مرئی که از لامپ خانه شما ساطع می شود و اشعه x که در بیمارستان ها در دستگاه های اشعه ایکس برای تصویربرداری از استخوان های داخل بدن استفاده می شود. همگی این موارد شکل هایی از انرژی الکترومغناطیس است. اشعه یو وی که توسط انواع لامپ uv ساطع می شود بخشی از اشعه الکترومغناطیس است که بین اشعه ایکس و نور مرئی قرار دارد.

انواع لامپ uv و اشعه های آن

بطور کلی انواع لامپ یووی همانند اشعه یو وی به سه دسته ( uva , uvb , uvc ) تقسیم می شود. هرکدام از این بخش ها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند.

معرفی انواع لامپ uv از نوع uva

انواع لامپ uv از نوع A طول موج اشعه یو وی ای بین 315 تا 400 نانومتر است. این اشعه کمترین شدت و ضرر را در میان 3 اشعه یو وی دارد و به علت طول موج طولانی قابلیت نفوذ به سطوح عمیق پوست را دارد به همین علت منجر به چروک شدن پوست و پیری می شود

کاربرد لامپ UVA : در صنایع از انواع لامپ uv نوع A، UVA یا همان لامپ بلک لایت  برای بالا بردن روند رنگ کردن ماشین ها در ماشین سازی است استفاده می شود. در طول استفاده، رنگی را بر روی سطح می کشند که حاوی مونومرهای مایع، ایل گومرهای مایع و فوتوتینرها است. اشعه یو وی ای منجر به فعال شدن مولکول ها می شود. این روند بین 30 تا 125 ثانیه طول می کشد

از انواع انواع لامپ uv نوع A یا همان لامپ بلک لایت در تخت ها و دستگاه های مخصوص برنز کردن استفاده می کنند. در صنایع برای آزمایش و تست محصول نهایی و یافتن هرگونه خراش استفاده می کنند. برای خشک شدن رنگ روی ماشین ها اطراف نور این لامپ ها را حفاظ هایی قرار می دهند تا نور را به صورت متمرکز یکجا جمع کنند.

معرفی انواع لامپ uv از نوع B

انواع لامپ UV : طول موج اشعه یو وی بی بین 290 نانومتر تا 320 نانومتر است. این اشعه مضرتر از اشعه UVA است.  قرارگیری در معرض اشعه UVB می تواند منجربه قرمزی و سوختگی پوست شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.  از اشعه انواع لامپ uv  از نوع B در فتوتراپی برای درمان بیماری هایی نظیر پسوریازیس استفاده می شود.

از لامپ UVB هم در فرایند رنگ استفاده می شود. انواع لامپ uv از نوع UVA,UVB برای نگهداری خزندگان و پرندگان استفاده می شود. این اشعه ها می تواند به رفتارهای خاص این حیوانات نظیر جفت گیری و غذا خوردن کمک می کند. برخی حیوانات با توجه به اشعه UVB که دریافت می کنند میزان جذب کلسیم و ویتامین D3 آن ها افزایش می یابد

معرفی انواع لامپ UV از نوع C

انواع لامپ UV

انواع لامپ UV : اشعه یو وی سی در پایین ترین طیف گروه یو وی قرار می گیرد. طول موج اشعه یو وی سی بین 100 تا 280 نانومتر است. این اشعه در میان طیف های انواع لامپ uv خطرناک ترین و مضرترین اشعه را دارد. این اشعه قبل از اینکه به کره زمین برسد توسط جو اطراف زمین جذب می شود. از انواع لامپ uv از نوع سی برای ضدعفونی، بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. اشعه یو وی سی DNA باکتری ها و میکروارگانیزم ها را دچار مشکل می کند و در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها برای میکروب زدایی استفاده می شود.

شرکت ایرانمهر

شرکت ایران مهر یکی از شرکت هایی است که در صنعت واردات لامپ یووی فعالیت دارند ولی تفاوت آنها این است که در ایران جزو بهترین ها هستند و تضمینی به شما بهترین لامپ یووی را ارائه می دهند.


همچنین بخوانید: لامپ یووی

خرید لامپ یووی

لامپ یووی چیست

انواع لامپ یووی

واردات لامپ یو وی

وارد کننده لامپ یو وی

وارد کننده لامپ UV

فروش لامپ یو وی

فروش لامپ UV

خرید لامپ UV

فهرست مطالب