چاپ یووی ( لامپ یووی ) و ویژگیهای آن

چاپ یووی ( لامپ یووی ) و ویژگیهای آن

لامپ یووی ،در این مقاله برآنیم تا  شما را با چاپ یووی و ویژگیهای آن آشنا کینم ،چاپ یووی نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پخت جوهر یووی استفاده می کند. تفاوت عمده چاپ یووی با چاپ سابلیمیشن و اکوسالونت در نحوه خشک شدن جوهر چاپ است که شاید درنگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما در عمل تفاوت های زیادی ایجاد کرده است.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان 

لامپ یووی ،چاپ های حاضر فرارهای الی بسیاری در هوا آزاد می کنند.در صورتی که چاپ یووی به دلیل خشک شدن سریع فرارهای الی بسیار کمی ازاد می کند.از این رو از چاپ یووی به عنوان چاپ سبز نیز یاد می شود.همچنین چاپ های موجود به علت جذب شدن در بستر چاپ از درخشندگی و زیبایی کمتری هم نسبت به چاپ یووی برخوردارند.

انواع دستگاه چاپ یووی ( لامپ یووی )

فلت بد: دستگاه چاپ فلت بد فقط روی اجسام تخت ،یا اجسامی که دارای قسمتی تخت هستند که امکان چاپ روی ان میسر باشد.فلت بد یعنی تخت تخت.

رول به رول: برای مواردی که مواد اولیه ی کار به صورت بسته بندی های رولی باشد.

ترکیبی (هایبرید):به دستگاه هایی که قابلیت فلت بد و رول به رول را به صورت همزمان دارند اصطلاحا هایبرید گفته می شود.

ویژگیهای چاپ یووی چیست ؟

لامپ یووی ،چاپ یووی روی هر سطحی قابلیت چاپ دارد ،بر خلاف دیگر چاپ های حاضر، چاپ یووی روی هر سطحی قابلیت چاپ دارد با این توضیح که برای بعضی سطوح نیاز به آماده سازی و استفاده از پوشش مخصوص (کوتینگ-coating) می باشد. چوب، فلز، پلاستیک و سرامیک حتی روی CD و بتن هم از این چاپ استفاده شده است.

1.عدم نیاز به آماده سازی بستر چاپ در بیشتر موارد:همانطور که اشاره شد چاپ یووی در بیشتر موارد نیازی به آماده سازی ندارد. اما لازم به ذکر است که برای سطوحی مانند کاشی و شیشه استفاده از کوتینگ برای ماندگاری بیشتر و لاک مخصوص (وارنیش ) برای براق شدن کار بی تاثیر نیست.

2.مقاوم در برابر گرما، رطوبت، پاک کردن و خراش:چون چاپ یووی توسط نور فرابنفش بلافاصله خشک می شود از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است.

3.زمان سریع خشک شدن یعنی افزایش سرعت چاپ:با توجه به کاربردها و کیفیت چاپ، چاپ یووی سرعت مناسبی دارد و این به معنای افزایش سرعت تولید است.

4.چاپ لایه های رنگ مختلف در آن واحد:دستگاه های چاپ یووی قابلیت چاپ لایه های رنگ مختلف در آن واحد را دارند به این معنا که مثلا در یک پرینت ابتدا رنگ سفید و بلافاصله رنگ اصلی را پرینت می گیرند.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی 

5.پتانسیل بالا برای خلاقیت و نوآوری:قابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا شما را با دنیایی از خلاقیت روبرو می کند..چاپ عکس روی پلکسی، شیشه، کاشی و سرامیک و حتی قاب گوشی تنها بخشی از قابلیت های موجود است.

6.سالم تر برای محیط کار و زمین:جوهر یووی مانند جوهرهای دیگر ایزوپروپیل الکل تولید نمی کند. ترکیبات الی فرار (VOCs)، را به اتمسفر نمی افزاید..بنابراین بویی به وجود نمی آید که نیاز به تهویه باشد. این کار محیط کاری کارآمدتری را برای کارکنان شما ایجاد می کند.

7.چاپ عکس با کیفیت با استفاده از چاپ یوویقابلیت چاپ روی اجسام مختلف و دقت بالا این امکان را به وجود می آورد.که استفاده از چاپ یووی در صنعت تبلیغات یک امتیاز باشد برای کسانی که کارهایی با کیفیت بالا می خواهند..برای این کار شما به یک پرینتر یووی و یک عکس دقیق با کیفیت نیاز دارید.

تفاوت جوهر یووی با سایر جوهر ها

لامپ یووی ،در ذیل به بیان تفاوت جوهر یووی با سایر جوهرهای مورد استفاده در صنعت چاپ میپردازیم :

1.خشک شدن فوری جوهر در سرعت های مختلف چاپ

2.قابلیت پرینت بر روی متریال های سخت و نرم مثل چرم، پی وی سی، آلومینیوم، پلکسی، شیشه، چوب و….

3.انعطاف پذیری بالای جوهر و مقاومت در مقابل ترک خوردگی

4.چسبندگی قوی بر روی متریال های کوتینگ خورده و بدون کوتینگ

5.بوی کم و دوستدار محیط زیست

6.مقاومت بالا در مقابل الکل و خراش

7.بیشتر از ۳ سال ماندگاری در فضای بیرونی

8.استفاده از تکنولوژی نانو، ذرات پیگمنت کمتر از ۱۰۰-۲۰۰ نانومتر می باشد که کوچکتر از قطر نازل های هد می باشد.و باعث جلوگیری از گرفتگی هد میشود.

 

 

فهرست مطالب