عینک یو وی

اشعه یووی اشعه ماورا بنفش (اشعه یووی )و آنچه باید بدانیم!

اشعه یووی ،چاپ یووی نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش استفاده می کند تا جوهر را خشک کند.

همان طور که پرینتر جوهر را بر روی سطح مورد نظر توزیع می کند، لامپ های یووی  مخصوص طراحی شده در دستگاه چاپ فورا ، اقدام به خشک کردن جوهر می کنند.

جالب است بدانید از نور فرابنفش در ابتدا برای خشک کردن سریع لاک ناخن ها در زمان مانیکور استفاده می شد ، پس از آن نور ماوراء بنفش به سرعت در بازارهای صنعتی و تجاری گسترش یافت.

از آنجا که اشعه یووی فورا هر جوهر چاپی را خشک می کند، نقاط جوهر مرطوب فرصت پخش شدن پیدا نمیکنند و در نتیجه جزئیات بسیار دقیق تر می شوند جوهرهای یووی  با فرآیند فوتومکانیک خشک می شوند.

یووی (لامپ یووی )

جوهر در معرض تابش چراغ های فرا بنفش قرارگرفته و بلافاصله از یک مایع به جامد با تبخیر بسیار کمی از حلال ها تبدیل میشود.

منبع طبیعی اشعه یووی برای ما

خورشید

برخی از منابع مصنوعی اشعه ماورای بنفش

تخت های برنزه (Tanning beds)
لامپ های بخار جیوه
برخی از چراغ های هالوژن،فلورسنت و لامپ های رشته ای
برخی از انواع لیزرها

 

انواع مختلف اشعه یووی

اشعه ماورای بنفش به سه نوع اصلی تقسیم می شود.اشعه ماورای بنفش A یا (UVA) ، اشعه ماورای بنفش B یا (UVB) و اشعه ماورای بنفش C یا (UVC) که بر اساس اندازه گیری طول موج هایشان گروه بندی شده اند.اندازه گیری ها بر حسب نانومتر می باشد. (nm= 0.000000001 meters or 1×۱۰-۹ meters)

تمام UVC و بیشتر UVB توسط لایه ازن جذب می شود.بنابراین تقریبا تمام اشعه ماورا بنفش جذب شده روی زمین UVA می باشد. اشعه UVA و UVB هر دو می توانند بر روی سلامت تاثیر بگذارند.اگرچه اشعه UVA ضعیف تر از اشعه UVB می باشد عمیق تر در پوست نفوذ میکند.و از طرفی همانطور که فوقا نیز اشاره شد احتمال مواجهه با نوع اشعه نیز بیشتر می باشد.از آنجایی که اشعه UVC تماما توسط لایه ازن جذب می شود تقریبا بی خطر به حساب می آید.

 

خطرات اشعه یووی

همانطور که اشاره شد، امکان تاثیرگذاری لامپ‌های کم‌مصرف بر بدن انسان وجود دارد لذا در صورتی که شما هم جزو مصرف‌کنندگان این محصولات هستید، حتماً باید توجه داشته باشید که ساعت‌هایی که در معرض نور آن‌ها قرار می‌گیرید، محدود و مشخص باشد. نکته بسیار مهم‌تر درباره لامپ‌های کم‌مصرف، آسیب‌های ناشی از شکستگی آن‌هاست.

اگر به هر دلیل لامپ کم‌مصرفی شکست، سریع کودکان و بالاخص زنان باردار را از اطاق خارج کنید. بهتر که تا چند روز کسی وارد آن اتاق نشود. استفاده از ماسک و دستکش برای جمع‌آوری تکه‌های لامپ‌های شکسته ضروری است. دستگاه تهویه مطبوع را نیز سریعاً خاموش کرده و پنجره‌ها را باز کنید. پوست شما و حتی ریه‌هایتان به هیچ‌وجه نباید با لامپ شکسته تماس پیدا کند.

کاغذهای مقوایی و یک کیسه پلاستیک جهت برداشتن قطعات کفایت می‌کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از جاروبرقی برای جمع‌آوری قطعات شکسته لامپ‌های کم‌مصرف، ۱۰۰ درصد ممنوع است. توصیه می‌شود که بقایای لامپ را نیز تحت هیچ شرایطی به سطل آشغال نیندازید و آن را هم در منزل نگاه ندارید، مراکز و غرفه‌های بازیافت بهترین مکان جهت تحویل دادن بقایای لامپ‌های کم‌مصرف شکسته هستند، پس لطفاً به مسوولیت شهروندی خود عمل کنید.

فروش لامپ یووی در اصفهان 

قواعد عکاسی با نور ماورای بنفش (اشعه یووی ):

تجهیزات لازم

1-دوربین و لنز و یک فیلتر کداک راتن شماره 18A

2-منابع نور مانند چراغهای بخار جیوه و فلشهای تنگستنی

فوکوس و تنظیم

1-با نور معمولی فوکوس کنید بعد با بیشترین عمق عکس بگیرید تا بهترین فوکوس را بدست بیاورید

2-فوکوس دقیق و اکسپوز برای ماورا بنفش نیاز به تست اکسپوز دارد

3- ISO فیلم برای ماورای بنفش بسیار متفاوت است.یک فیلم با ISO 400 برای نور معمولی کاربردی برابر ISO10 در ماورای بنفش دارد

شرکت ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان 

ضروریات عکاسی با اشعه ماورا بنفش منعکس شده

1-با منابع UV کاملا سطح جسم را روشن کنید

2-مراقب باشید هیچ نور معمولی با دوربین تماس پیدا نکند . از قرار داشتن فیلتر مقابل لنز مطمئن شششوید.

3-عکس بگیرید

لامپ یووی ، لامپ یو وی ، فروش لامپ یووی در اصفهان ، فروش لامپ یووی اصفهان ، فروش لامپ یو وی در اصفهان ، فروش لامپ یو وی اصفهان 

 

فروش لامپ یووی در اصفهان 

اشعه یووی ، نور ماوراء بنفش یا همان UV همیشه در اطراف ما وجود دارد اما برای چشم انسان قابل مشاهده نیست. این اشعه در طول موج و مقدارهای پایین مثل چراغ قوه و لامپ های یووی خطری ندارد اما در دوزهای بالای برای چشم و پوست انسان خطر دارد.

اشعه UV هر روز در آزمایشگاه های مختلف ، شناسایی صحنه های جرم و جنایت و یا شناسایی سنگ ها و مواد معدنی که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم و ده ها مورد دیگر استفاده می شود.

 

برای خواندن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید

برچسبها : فروش لامپ یووی در اصفهان ، لامپ یووی اصفهان ، فروش لامپ یووی اصفهان

اشعه یووی اشعه ماورا بنفش

فهرست مطالب