فناوری جالب به نام چراغ قوه فرابنفش

فناوری جالب به نام چراغ قوه فرابنفش

فناوری جالب به نام چراغ قوه فرابنفش

در این مفاله میخواهیم شمارا با وسیله ای جالب به نام چراغ قوه یووی یا چراغ قوه فرابنفش وکاربردهای آن آشنا کنیم.در ابتدا توضیحی کوتاه در مورد اشعه ی فرابنفش برای شما میدهیم و در ادامه به معرفی این محصول جالب میپردازیم
همچنین شما میتوانید جهت دانستن بیشتر از اشعه یووی ،کاربرد اشعه یووی،فواید آن،مضرات آن و تمتام مقالا کاربردی روی لینک ها کلیک کرده یا در بخش مقالات سایت مطالعه فرمایید.

بخش های مقاله شامل:

توضیحی مختصر برای اشعه فرانبفش>چراغ قوه ی فرابنفش>کاربرد چراغ قوه ی فرابنفش

توضیحی مختصر برای اشعه فرانبفش

به انگلیسی: Ultraviolet) یا به اختصار UV، موجی است در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر که کوتاه‌تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو ایکس است. به بیانی دیگر انرژی آن کمتراز پرتو ایکس، ولی بیشتراز نور مرئی است. اشعه UV در نور خورشید موجود است و تقریباً شامل ۱۰٪ از تمام امواج منتشر شده از سطح خورشید می‌شود. این اشعه هم چنین در هنگام جوشکاری قوس الکتریکی منتشر می‌شود. همچنین برای تولید آن از لامپ‌های مخصوصی از جمله لامپ سیاه یا لامپ بخار جیوه استفاده می‌شود.
*جهت خواندن بیشتر به بخش مقالات مراجعه فرمایید یا روی لینک های داخل مقاله کلیک فرمایید*

کاربرد:

از پرتو فرابنفش برای ضد عفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و لوازم صنعتی و غیره می‌توان استفاده نمود

پیشنهاد شرکت ایرانمهربرای مطالعه:

چراغ قوه ی فرابنفش:

چراغ قوه UV دارای کاربردهای بسیار از جمله مصارف خانگی گرفته تا مصارف تخصصی می باشد. چراغ قوه فرابنفش دارای طیف نوری UVA است که خارج از محدوده بینایی انسان می باشد. لذا نور این محصول با چشم غیر مسلح به وضوح قابل رویت نیست. ولی از طرفی این قابلیت را دارد که بسیاری از اجسام پنهان را برای ما درخشان نماید.

کاربرد :

اشعه‌ی UV-A، اجسامی که قابل دیدن نیستند را برای ما قابل رویت می‌کند. با چراغ‌قوه‌ UV مدل DP محل ادرار حیوانات خانگی خود را ببینید؛ پیدا کردن محل نشتی در انواع موتورها و دستگاه‌ها، بهداشت آشپزخانه‌ها، اتاق هتل‌ها ، بازرسی غیر مخرب MT و غیره از دیگر موارد کاربرد آن هستند. همچنین می‌توان اعتبار پاسپورت، اسکناس، کارت شناسایی و هولوگرام شرکت‌ها را با استفاده از آن چک کرد.
استفاده از این چراغ‌قوه بسیار آسان است و تنها با فشار دادن انتهای آن در کسری از ثانیه روشن می‌شود و نورش به حداکثر می‌رسد. همچنین با چرخاندن سر چراغ‌قوه‌ UV تروتک می‌توانید روی محل مورد نظر فوکوس کنید. باتری لیتیوم- یون آن یکپارچه است و بیش از 2 ساعت قابلیت نگهداری شارژ دارد. ال‌ای‌دی چراغ‌قوه تروتک 6000 ساعت عمر می‌کند. فراموش نکنید که UV- A نباید مستقیم به چشم شما برخورد کند زیرا باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود پس با احتیاط از آن استفاده کنید و از امکان رویت اجسام نامرئی بهره ببرید.

از کاربردهای دیگر چراغ قوه ی فرابنفش میتوان موارد زیر را نام برد:

  • درخشان کردن محل ادرار حیوانات خانگی
  • پیدا کردن نشتی موتورها ، تاسیسات مکانیکی و …
  • آشکارسازی لکه های پنهان در خانه و آشپزخانه ، اتاق هتل ها ، سالن های پذیرایی و …
  • اعتبار سنجی اسکناس، چک ، شناسنامه ، پاسپورت ، انواع کارتهای شناسایی ، هولوگرام و…
  • خشک نمودن جوهر در برخی تکنولوژی های چاپ
  • خشک نمودن سریع لاک ناخن
  • آشکارساز برخی حیوانات موزی از جمله عقرب در کمپینگ های شبانه

 

فهرست مطالب