کاربرد لامپ یووی بر روی حیوانات

کاربرد لامپ یووی بر روی حیوانات

لامپ یووی ،روشنایی و دمای رنگ نور جعبه نور کاملاً شبیه به نور روز است.تولید هورمون ملاتونین، یک تنظیم‌کننده خواب، توسط نور مهار می‌شود و به واسطه تاریکی توسط سلول‌های گانگلیونی حساس به نور که در شبکیه قرار دارند آزاد می‌گردد. تا حدی معکوس این امر برای سروتونین، که به اختلالات خلقی مرتبط شده‌است درست است. از این رو، جهت دستکاری سطح ملاتونین یا زمان‌بندی آن، جعبه‌های نور با ارائه نوع بسیار خاصی از روشنایی مصنوعی به شبکیه چشم مؤثر هستند.

لامپ یو ویلامپ یووی یا همان اشعه ماوراء بنفش(اشعه ای که در نور خورشید وجود دارد) به عنوان یک وسیله ضد عفونی کننده سالنهای پرورش قناری و دیگر پرندگان زینتی،سالن های پرورش طیور و دام و همچنین پرورش حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به شمار می رود که علاوه بر ضد عفونی کردن هوا و از بین بردن باکتری ها و میکروب ها .هیچ نوع تغییری در بوی هوا به وجود نمی آورد و دیگر نیازی به استفاده از ضد عفونی کننده های هوا نیست .

استفاده از لامپ یووی در اکواریوم

دستگاه ضدعفونی کننده UV وسیله ای فوق العاده در آکواریوم ها برای ازبین بردن باکتری ها، جلبک ها و سایر آلودگی ها و انگل ها است. اشعه UV ساختار سلولی سلول های زنده موجود در جلبک ها و باکتری ها را مختل می کند و آنها را از بین می برد و از تکثیر شدن آن ها جلوگیری می کند.این کار به یک روش ساده توسط این اشعه اتفاق می افتد، به این صورت که وقتی آب در سیستم جریان پیدا می کند، تمام آب از این اشعه عبور می کند. همچنین در حوضچه ها برای کنترل کردن جلبک های شناور آزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه ضدعفونی کننده UV از یک لامپ فلئورسنت ضدباکتری که نور را در طول موج حدود ۲۵۴ نانومتر تولید می کند،استفاده می کند.آبی که دارای باکتری یا جلبک می باشد از لامپ عبور می کند و این طول موج تابش می شود.هنگامی که نور به باکتری/جلبک نفوذ می کند،DNA را تغییر می دهد،از رشد و تکثیر ارگانیسم جلوگیری می کند.

لامپ یو وی جعبه‌های نور لامپ یو وی

لامپ یو وی ،روشنایی و دمای رنگ نور جعبه نور کاملاً شبیه به نور روز است.تولید هورمون ملاتونین، یک تنظیم‌کننده خواب، توسط نور مهار می‌شود و به واسطه تاریکی توسط سلول‌های گانگلیونی حساس به نور که در شبکیه قرار دارند آزاد می‌گردد. تا حدی معکوس این امر برای سروتونین، که به اختلالات خلقی مرتبط شده‌است درست است. از این رو، جهت دستکاری سطح ملاتونین یا زمان‌بندی آن، جعبه‌های نور با ارائه نوع بسیار خاصی از روشنایی مصنوعی به شبکیه چشم مؤثر هستند.لامپ یو وی

این نوع لامپ ها در قدرت ها و طول موج های مختلفی ساخته می شوند که بسته به نیاز در صنعت از انها استفاده می شوند و در این لامپ از نوع 1 وات با طول موج 254 نانو متر استفاده شده است.

فروش لامپ یووی  در اصفهان

لامپ   uv استاندارد (لامپی که توسط شرکت های معتبر ساخته شده باشد) به دلیل اینکه برای  سالنهای پرورش طراحی شده اند دارای قدرت کم بوده و فقط میتواند انواع میکروب – باکتری – قارچ و انگل را از بین ببرد و در ساختارمولکولی هوا هیچ تغییری ایجاد نمیکند .

اما بهتر است این لامپها در گوشه ای از سالن زیر قفسها باشند که نور به طور مستقیم به پرندگان و حیوانات نتابد .

زمان در تماس بودن : هر چه آب مدت زمان طولانی تری در معرض اشعه UV قرار گیرد، قدرت از بین برندگی بیشتر می شود.مدت زمان تماس که گاهی به عنوان زمان ماندگاری شناخته می شود،تحت تاثیر نرخ جریان می باشد.

نرخ جریان کمتر مدت زمان تماس را افزایش می دهد.طول لامپ نیز بر مدت زمان تماس تاثیر می گذارد. هرچه لامپ بلند تر باشد ،آب مدت زمان بیشتری با UV در تماس خواهد بود.متغیر دیگری که باید در نظر گرفته شود،زمان گردش آب است(مدت زمانی که نیاز است تا تمام آب آکواریوم از دستگاه بگذرد)

استفاده از لامپ یووی در  رشد گیاهان

 

چه عواملی بر تاثیر UV موثر می باشند؟

سایز و نوع ارگانیسم : به طور کلی UV می تواند ویروس ها،باکتری ها،جلبک ها وپروتوزان را از بین ببرد.در کل ارگانیسم های بزرگتر مانند پروتوزان،نیاز به دوز بالاتری از UV نسبت به ارگانیسم های کوچکتر،مثل باکتری، دارند.اما تفاوت هایی بین ارگانیسم های مختلف از یک نوع وجود دارد:برخی باکتری ها نسبت به اشعه UV مقاوم تر هستند.

قدرت لامپ : مقدار اشعهUV که توسط لامپ تولید می شود بر حسب وات مشخص می شود.لامپ هایی با وات بالاتر اشعه UV بیشتری تولید می کنند.توانایی لامپ فلوئورسنت ضدباکتری در تولید اشعه UV،پس از مدتی استفاده کاهش می یابد و نیاز به تعویض دارد.

فروش لامپ یووی در اصفهان 

نفوذ UV : اگر اشعه UV نتواند به آب نفوذ کند،تاثیرگذار نخواهد بود.کدورت بالای آب باعث کاهش نفوذ آن خواهد شد. دستگاه ضدعفونی کننده UV باید بعد از فیلترهای بیولوژیکی و مکانیکی قرار داده شود تا وقتی آب وارد دستگاه می شود آن را تا حد امکان تمیز و شفاف گرداند.شوری آب نیز بر نفوذ UV تاثیر می گذارد.اشعه UV بر آب شیرین بهتر از آب شورنفوذ می کند.در هر صورت تمیز بودن لامپ مهم است. اگر یک لایه نازک یا ماده معدنی ته نشین شده سطح لامپ را بپوشاند، لامپ دیگر به خوبی کار نخواهد کرد.فاصله لامپ از آب نیز بر تاثیر آن موثر می باشد.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


ماشین سازی ایرانمهر

از گالری تصاویر ماشین سازی ایرانمهر دیدن فرمایید.

لامپ یوی،لامپ یووی،یووی لامپ،لامپ uv،نور uv،لامپ فلورسنت ماوراء بنفش،لامپ ماورای بنفش،رفکتور لامپ یووی (UV)،ترانس یووی،وارنیش یووی،لامپ یووی و میکروب زدایی،عینک یووی،آفتاب سوختگی،ابزار درمان،اشعه uv،اشعه خورشید،انجمن پزشکی آمریکا،جلوه های نورانی،ملزومات یووی،چاپ یووی،لامپ یووی خشک کن،رفکتور لامپ یو وی،لامپ میکروب زدایی،

فهرست مطالب