حفاظت در برابر اشعه ماورای بنفش در داخل خانه

لامپ یووی 

لامپ یووی ،شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان  ،همه ما  می دانیم  که جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش در حد امکان بسیار مهم است. در حالی که این امر به ویژه در خارج از منزل مهم تر است، شما در داخل خانه نیز در معرض خطرهای بالقوه قرار گرفتن در معرض اشعه UV هستید . به عنوان مثال، نور خورشید که از طریق پنجره می درخشد به اندازه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش در خارج از منزل مضر نیست، اما در طول زمان می تواند باعث آسیب به پوست و چشم شما شود. یاد بگیرید چگونه خود را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، و همچنین دیگر منابع UV مصنوعی در داخل خانه محافظت کنید.

کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید( لامپ یووی )

۱- یک پوشش محافظ به پنجره اضافه کنید

شیشه های معمولی “طول موج کوتاه” نورUVB، را بلوکه میکنند اما تنها ۵۰٪ یا حتی کمتر از “طول موجهای بلند ” نور UVA را بلوکه میکنند. یک فیلم محافظ UV را به پنجره هایی که به طور خاص برای جلوگیری از نور UV ساخته نشده اند اضافه کنید.انجام این امر به ویژه برای پنجره هایی که در نزدیکی مناطقی که شما مقدار زمان زیادی را در کنار آنها صرف میکنید همانند خانه، در محل کار، و یا در ماشین ضروری هستند. این فیلم ها تا ۹۹.۹٪ از اشعه UV جلوگیری میکنند. شما می توانید خودتان آن را نصب کنید و یا به یک نصاب برای انجام این کار بپردازید .

شما می توانید فیلم محافظ ضد UV را از فروشگاه های مربوط به وسایل خانه یا به صورت آنلاین خریداری کنید.
توجه داشته باشید که شیشه جلو خودرو در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم هستند، اما اپنجره های دو طرف و عقب اغلب این گونه نیستند. به خصوص اگر شما در طول روز زمان زیادی را در وسیله نقلیه خود هستید ،یک فیلم محافظ UV را به این پنجره ها اعمال کنید.

۲- موقعیت خود را نسبت به پنجره های نزدیکتان تنظیم کنید

لامپ یووی 

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان افرادی که مدت زمان زیادی را در نزدیکی یک پنجره باز یا محافظت نشده میگذرانند ، پیری سریع تری از پوست را در آن طرف چهره خود تجربه می کنند. اگر دوست دارید پنجره باز باشد، کمی دورتر بنشینید، و هر از گاهی موقعیت نسبی خود را نسبت به پنجره تغییر دهید.

۳- استفاده از کرم های ضد آفتاب در مناطق آفتابی در محیط های داخلی

لامپ یووی 
اگر شما می دانید با وجود اینکه در داخل خانه هستید باز هم در معرض نور خورشید هستید ، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.

کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف،برای جلوگیری از هر دو نوع عمده از اشعه های مضر اشعه ماورای بنفش مناسب است، و شامل ترکیبی از مواد زیر است: آووبنزون ​​(Parsol 1789)، اکامسول، اکسیبنزون، دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی.
متناوبا، شما می توانید از یک مرطوب کننده برای محافظت در مقابل UV که حاوی حفاظت کننده در طیف گسترده و SPF حداقل ۱۵ است استفاده کنید.

۴- یک QTemp خریداری کنید

لامپ یووی 
QTemp یک ابزار کوچک است که با باطری کار میکند و مقدار اشعه UV در محل سکونت شمارا گزارش میکند. این دستگاه می تواند زمانی که در یک منطقه به خصوص میزان اشعه UV بالا است مورد استفاده قرار بگیرد و به شما هشدار دهد، و از شما درخواست کند که اقدامات لازم را برای محافظت از خودتان با استفاده از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف در این مناطق انجام دهید.

دستگاه QTemp دو در داخل و خارج از منزل کار می کند.

کاهش قرار گرفتن چشم در معرض تابش UV ( لامپ یووی )

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان

۱- عینک خود را به لنزهای مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش مجهز کنید

اگر شما از عینک استفاده می کنید از لنزهایی که به محافظت از چشم در برابر اشعه UV کمک می کنند نیز استفاده کنید. در حالی که اکثر لنزها این کار را تا حدی انجام میدهند ، اما برخی برای درمان نیاز به حفاظت ۱۰۰٪ دارند .دفعه بعد که عینک جدید گرفتید ، از چشم پزشک خود در مورد بهترین گزینه برای حفاظت در برابر UV بپرسید.
توجه داشته باشید که لنزهای تماسی مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش می تواند کمک کنند، اما به طور کامل از چشم در مقابل اشعه UV محافظت نمیکنند.

۲- ازعینک آفتابی بیشتراستفاده کنید

زمان که شما در معرض نور خورشید برای مدت زمان طولانی قرار گرفتید ، حتی در داخل خانه، از عینک آفتابی استفاده کنید. کیفیت عینک آفتابی مهم و قابل توجه است. آنها باید الزامات ANSI UV را رعایت کنند، به این معنی که آنها حداقل ۹۹٪ از اشعه UV را بلوکه کنند. همچنین ممکن است آنها دارای برچسب “UV تا ۴۰۰ نانومتر”باشند.
در صورتی که برچسب در مورد حفاظت در برابر UV وجود نداشت، یا اگر روی برچسب نوشته شده بود”لوازم آرایشی و بهداشتی،” حفاظت UV که عینک آفتابی ارائه میکند شامل قسمتی از بهترین ها است.
توجه داشته باشید که تاریکی لنزها با توانایی عینک آفتابی برای منحرف کردن اشعه UV یکسان نیست.
۳- در موقعیت های شغلی که در معرض منابع تولید اشعه ماورای بنفش هستید از محافظ چشم های مناسب استفاده کنید
صنعت و استفاده از ماشین آلات تجاری که اشعه UV تولید میکنند می تواند به سرعت و به طور قابل توجهی سبب آسیب های بینایی در شما شود. به همین دلیل، کسب و کار و اتحادیه ها، مقررات خاصی را در مورد استفاده از محافظ برای این گونه محیط ها وضع کرده اند. این مقررات را همیشه دنبال کنید.
به طور خاص، عینک ایمنی (معمولا به صورت محافظ صورت ساخته میشوند) باید در زمانی که شما جوش کاری انجام میدهید استفاده شود.
زمان استفاده از محافظ چشم در محل کار دقت کنید، که محافظ باید به صورت چسبیده باشد ، و هیچ گونه شکافی که اشعه UV بتواند به چشم برسد وجود نداشته باشد .
تجهیزات حفاظتی برای این نوع استفاده ها باید به طور خاص برای این استفاده ها طراحی شوند. از هیچ چیز دیگری برای این منظور استفاده نکنید.

محافظت از خود در برابر منابع مصنوعی UV (لامپ یووی)

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان

۱- اگر تا کنون از تخت های برنزه کننده استفاده کرده اید پس این کار را به ندرت انجام دهید

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان در حالی که استفاده از تخت برنزه اصلا توصیه نمی شود، اما شما اگر واقعا به این کار علاقه دارید میتوانید چند بار در سال(کمتر از یک بار در ماه)، بدون عوارض جانبی بر سلامتی شما انجام دهید. با این حال، استفاده مکرر از این تخت ها شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پوست قرار میدهد ، البته علاوه بر سایر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش.
به طور خلاصه، تخت های برنزه کننده یک راه امن برای برنزه شدن نیستند.
اگر شما گاهی اوقات از این تخت های برنزه استفاده میکنید، از محافظ چشم هایی که برای این کار طراحی شده استفاده کنید.
گزینه امن تر، از یک لوسیون برنزه کننده که بدون نیاز به نور خورشید هستند استفاده کنید.

۲- در سالن های کار بر روی ناخن از کرم های ضد آفتاب برای دست خود استفاده کنید

لامپ های مورد استفاده در سالن های ناخن که سبب خشک شدن لاک روی ناخن ها میشوند با استفاده از اشعه ماورای بنفش کار میکنند. در حالی که میزان اشعه و خطر برای ایجاد آسیب کم است، اما استفاده از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف با حداقل ۱۵ SPF به پشت دست قبل از انجام کار بر روی ناخن هایتان میتواند بسیار موثر باشد.

۳- استفاده از حفاظ های پوستی در مشاغل مرتبط

بسیاری از تجهیزات تولیدی های صنعتی و تجاری مختلف برای تولید ماشین آلات نیازمند قرار گیری کاربر در معرض اشعه UV هستند.جوشکاری قوس ها یک نمونه رایج است، و می تواند خسارت قابل توجهی را به پوست و چشم وارد کند.

به طور خلاصه، اگر شما با لامپ UV کار میکنید و یا در نزدیکی آن هستید و یا دیگر تجهیزاتی که اشعه UV را منتشر می کنند کار می کنید، همیشه از پروتکل های مقرر برای جلوگیری از آسیب استفاده کنید. این ها شامل استفاده از حفاظ پوستی و حفاظ چشمی است.

۴- خیلی نزدیک به نور فلورسنت ننشینید

لامپ یووی 
لامپ های فلورسنت، که معمولا در محیط های مختلف در داخل استفاده میشوند، مقدار کمی اشعه UV منتشر می کنند. در حالی که این تابش ها معمولا خطرات قابل توجهی را ایجاد نمی کنند،صرف زمان بیش از یک ساعت در فاصله (۳۰cm) از این لامپ ها توصیه نمی شود.
اگرچه لامپ های blacklight بر نور UV، متکی هستند اما تابش منتشر شده به اندازه ای نیست که به عنوان یک تهدید در نظر گرفته شود.

۵- از خود در مقابل لامپ های هالوژن تنگستن محافظت کنید

محافظه کار
این نوع از لامپ ها که برای طیف وسیعی از کاربردهای مختلف در محیط های داخلی محبوبیت دارند. اما آنها به اندازه ای اشعه UV منتشر می کنند که سبب آسیب در فواصل کوتاه میشود. فیلترها تا حد زیادی این خطر را کاهش می دهند.

توجه داشته باشید که لامپ هایی هستند که مقدار مضری اشعه UV منتشر می کنند که با یک برچسب هشدار احتیاطی نشان داده می شوند.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان

فهرست مطالب