استفاده صحیح از لامپ یو وی

نحوه صحیح استفاده از لامپ یووی

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یو وی ، اشعه ماوراء بنفش جزء پرتوهای غیر یونساز می باشد و بدلیل خاصیت قطع انتقال عفونت از هوا، در کنتـرل فیزیکی میکروارگانیسم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اثر میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش به مدت زمان در معرض بودن، دوز اشعه و مسافت بستگی دارد.برخی آندوسپورهای باکتریایی در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و علت آن موادی است که در پوشش اسپور آنها وجود داشته و سبب جذب اشعه می گردند. بنابراین اشعه ماوراء بنفش یک عامل استریل کننده نبوده و فقط می تواند به عنوان یک گندزدا (ضدعفونی کننده) مورد استفاده قرارگیرد.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان 

نحوه صحیح استفاده از لامپ یووی:

شرکت ماشین سازی ایرانمهر ،لامپ های حاوی اشعه ماوراء بنفش ( لامپ یووی ) معمولا به صورت ثابت یا سیار مورد استفاده قرار می گیرند این لامپ ها بصورت دیواری، سقفی، پورتابل، یک لامپی، دو لامپی و قابل نصب در کانال هواکش یا محفظه ای که فن جهت گردش هوا داشته باشد ساخته می شوند.اگر لامپ یووی بصورت سیار استفاده شود بایستی لامپ دقیقا” در وسط اتاق کار قرار گیرد و درصورت استفاده ثابت از لامپ باید در محلی نصب شود که کلیه وسایل موجود در اتاق کار را پوشش دهد.

توجه: با توجه به اینکه خصوصیات باکتری کشی هر لامپ متفاوت است لذا بایستی دستورالعمل هر کارخانه با لامپ تولیدی دریافت گردد که در آن طول عمر لامپ، شدت جریان و مقدار انرژی منشعب از منبع که از واحد سطح در واحد زمان عبور می کند ذکر شده است.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان 

نکات قابل توجه در بکارگیری لامپ یو وی  :

فقط میکروارگانیسم هایی که درسطح اجسام و درتماس مستقیم با پرتو قرار گرفته اند به این پرتو حساس هستند.
استفاده از یووی متر جهت کنترل دوز پرتودهی لامپ.
استفاده از تایمر و یا یادداشت زمان مصرف جهت کنترل زمان و کارکرد لامپ یووی  با توجه به محدود بودن عمر لامپ ها.
به طور دوره ای سطح لامپ با الکل تمیز شود.
درموقع استفاده لامپ یووی ، پنجره و شیشه ها پوشیده و تاریک شود، نورمرئی باعث کاهش زیاد اثر باکتری کشی می گردد.
درصورت تماس مستقیم افراد بایستی از لباس های محافظ و عینک استفاده نمایند.
بهتر است کلید قطع و وصل اشعه در خارج از اتاق نصب شود.
با توجه به تعداد مراجعه کنندگان باید هر هفته 2 الی3 بار از اشعه استفاده گردد. (مدت زمان لازم در هر نوبت استفاده از اشعه 20 دقیقه می باشد).
قبل از روشن نمودن چراغ، ابتدا اتاق را به طور کامل شستشو دهید و بعد هواکش را خاموش نموده، درب کلیه کمدها و قفسه های شیشه ای موجود در اتاق را باز بگذارید و پس از بستن درب اتاق، درزهای درب را با چسب پوشانیده و سپس چراغ را روشن نمائید.
با توجه به اینکه چراغ اولتراویوله فقط قسمتی از اتاق را که به آن می تابد ضدعفونی می کند لذا بایستی به فواصل زمانی، چراغ را در تمامی قسمت های اتاق قرار دهید.

شرکت ماشین سازی ایرانمهر واردکننده لامپ یووی در اصفهان 

فهرست مطالب