استفاده از لامپ یووی یک روش برای کشته شدن کرونا ویروس

لامپ_یووی و کاربرد آن در مقابله با کرونا

لامپ _یووی و اشعه فرابنفش در زمان حال که جامعه با بیماری کرونا درگیر است چه کاربردهایی دارند ؟ مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ در ژورنال «گزارش‌های علمی» منتشر شد، به این نتیجه‌گیری می‌رسد که تابش مداوم دوزهای پایین پرتوهای ماورای بنفش نوع C یا UVC ابزاری امیدبخش، ارزان و بی‌خطر برای کاهش میکروب‌های منتقل‌شونده از راه هوا است» . اگر فراورده‌های تابش‌دهنده ماورای بنفش موجود در بازار بتوانند تا حدی خطر سرایت ویروس کرونا را کاهش دهند، ممکن است در دوره بازگشایی پس از قرنطینه کامل کمک کنند.

پژوهشگران در مقاله‌شان در سال ۲۰۱۸ نوشته بودند: «این شیوه ممکن است به محدود کردن همه‌گیری‌های آنفلوانزای فصلی، سرایت بیماری سل و نیز پاندمی‌های عمده کمک کند.»کلید این موضوع در تکنولوژی تابش ماورای‌بنفش به خصوص اختراع لامپ‌ها «far-UVC» است که در طول موج ۲۲۲ نانومتر عمل می‌کنند که در لایه بیرونی پوست یا لایه بیرونی چشم نفوذ نمی‌کند. پیش از این لامپ‌های ماورای بنفش ضدعفونی‌کننده قابل‌استفاده از فضاهای عمومی نبودند زیرا طول موج نو آنها ۲۵۴ نانومتر و بالاتر بود که می‌تواند باعث سرطان پوست و آسیب به چشم بشود.

اما پژوهش سال ۲۰۱۸ نشان داد که نور far- UVC نمی‌تواند حتی در لایه بیرونی شاخی و غیرزنده پوست انسان یا لایه بیرونی چشم نفوذ کند، اما «از آنجایی که باکتری‌ها و ویروس‌ها ابعاد در حد میکرون (میکرومتر) و پایین‌تر دارند، این نوع پرتوها می‌توانند در آنها نفوذ و غیرفعالشان کنند.دیوید برنر، رئیس مرکز پژوهش‌های رادیولوژیکی دانشگاه کلمبیا در آمریکا می‌گوید که پرتوهای far-UVC را «می‌توان به طور ایمن در فضاهای عمومی پرازدحام به کار برد و این پرتوها عوامل بیماری‌زا در هوا را پیش از آنکه آنها را تنفس کنیم، از بین می‌برند.»

پژوهشگران در مرکز پژوهش‌های رادیولوژیکی قبلا در یک بررسی در سال ۲۰۱۷ «این فرضیه را آزمایش کردند که طیف باریک طول موجی در منطقه far-UVC وجود دارد که می‌تواند تاثیر نابودکننده قابل‌توجهی روی باکتری‌ها دارد، اما به سلول‌ها در بافت‌های بدن آسیب نمی‌زند.»این بررسی نشان داد که پرتوهای far-UVC عوامل بیماری‌زا را «بدون ایجاد اثرات آسیب‌رسان پوستی که در لامپ_یووی ضدعفونی‌کننده عادی دیده می شود، از بین ببرد.»

دو بررسی دیگر هم اثرات این نوع لامپ_یووی بر پوست موش‌های آزمایشگاهی بررسی کرند و به این نتیجه رسیدند: «لامپ‌های UVC با طول موج ۲۲۲ نانومتری می‌توانند به طور بی‌خطری برای استریل کردن پوست انسان به کار برد.»

یک نوع از این لامپ‌ها در سقف یک اتاق متوسط قابل نصب شدن هستند. نوع دیگر این لامپ‌ها شبیه فلزیاب‌ها در فرودگاه‌ها در ورودی محل نصب می‌شوند و به ادعای شرکت سازنده این نوع لامپ «اگر شخص با دست‌ها باز داخل این وروردی برای ۱۰ تا ۱۲ ثانیه بایستد، بیش از ۹۰ عوامل آلاینده را غیرفعال می‌کند.»این شرکت همچنین می‌گوید راه دیگر استفاه از این نوع پرتوهای ماورای بنفش تاباندن آنها به هوا هنگام عبور آن واحدهای هوابندی‌شده مثلا سیستم های تهویه مطبوع ساختمان است. از آنجایی که در این شیوه افراد در معرض پرتوهای قرار نمی‌گیرند، می‌توان از طول‌ موج‌های متفاوت و قویتر برای ضدعفونی کردن استفاده کرد.

برای خرید و دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


ماشین سازی ایرانمهر

از گالری تصاویر ماشین سازی ایرانمهر دیدن فرمایید.

لامپ یوی،لامپ یووی،یووی لامپ،لامپ uv،نور uv،لامپ فلورسنت ماوراء بنفش،لامپ ماورای بنفش،رفکتور لامپ یووی (UV)،ترانس یووی،وارنیش یووی،لامپ یووی و میکروب زدایی،عینک یووی،آفتاب سوختگی،ابزار درمان،اشعه uv،اشعه خورشید،انجمن پزشکی آمریکا،جلوه های نورانی،ملزومات یووی،چاپ یووی،لامپ یووی خشک کن،رفکتور لامپ یو وی،لامپ میکروب زدایی،

 

فهرست مطالب