لامپ یو وی

لامپ یو وی چیست؟

لامپ یو وی به لامپی می گویند که می تواند اشعه UV را در محدوده مورد نیاز (بین 200 الی 300 نانومتر) تولید کند. این اشعه کاربر های فراوانی در صنایع مختلف دارد. کار کرد لامپ یووی به این صورت بوده که انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به انرژی نورانی فرابنفش که قابل رویت می باشد تبدیل می کند. از  از انواع لامپ یووی در صنعت پزشکی و در بخش های مختلفی همچون لامپ فتوتراپی، ضدعفونی کردن هوا، تجهیزات پزشکی و … استفاده می شود.

لامپ فرابنفش یا UV

فرابنفش یا یو وی که خلاصه شده کلمه Ultraviolet می باشد و به اشعه ای گفته می شود که طول موج آن در حدود 10 الی 400 نانومتر بوده و این موج کوتاه تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو های ایکس می باشد. به عبارت دیگر این موج انرژی کمتری از پرتو ایکس و انرژی بیشتری از نور مرئی دارد. نوری که از خورشید تابیده می شود تقریبا 10% آن را اشعه فرابنفش تشکیل می دهد. اشعه فرابنفشی (UV) که از خورشید تابیده می شود در بسیاری از موارد می تواند باعث ضدعفونی آب و هوا و زمین شود.

لامپ uv
لامپ uv

لامپ های UV AC چگونه کار می کنند؟

نور ماوراء بنفش نوعی تابش است که در نور خورشید نیز وجود دارد. در فرم های غلیظ، به طور موثر باکتری ها، کپک ها و کپک ها را از بین می برد. یک لامپ UV ساخته شده برای تهویه مطبوع شما شبیه یک لوله نور فلورسنت است. هنگامی که در داخل کندانسور نصب می شود، نور مستقیماً به سیم پیچ می تابد و از تجمع آلاینده های مضر جلوگیری می کند.

لامپ UV – چرا به بهترین ها نیاز دارید

فناوری UV به طور فزاینده ای در محیط های مختلف صنعتی استفاده می شود، بنابراین انتخاب یک لامپ UV با کیفیت بالا ضروری است. Ultralight AG یک رهبر جهانی در توسعه و ساخت لامپ UV است و شرکت مستقر در لیختن اشتاین ارزش و کیفیت استثنایی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت از طیف وسیعی از مواد و اجزای پیچیده استفاده می کند و هر لامپ UV در مراحل مختلف تولید خود بازرسی می شود تا شما را از عملکرد فوق العاده مطمئن کند.

امروزه می توان از لامپ UV به روش های متعددی استفاده کرد و برخی از رایج ترین آنها به عنوان ابزار ضد عفونی در کارخانه های آب یا برای پخت یا اکسیداسیون در کارخانه های تولیدی می باشد. با بیش از 40 سال فعالیت در تجارت لامپ UV، Ultralight AG در موقعیت ایده آلی قرار دارد تا به مشتریان خود خدماتی سفارشی ارائه دهد که نیازهای فردی آنها را تشخیص می دهد. علاوه بر محدوده استاندارد لامپ UV، این شرکت می تواند لامپ ها را برای استفاده در یک فرآیند یا مرحله تولید خاص با مشخصات شما تطبیق دهد.

نور-UV
نور-UV

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.همراه: 09132066530

منبع:

ویکی پدیا

فهرست مطالب